1. “İnternet’e Bağlı Olduğunuzu Kontrol Edin” mesajı ne demektir?
1.a. Bilgisayar üzerinde kurulu olan yeni nesil antivirüs programlarının güvenlik duvarı (Firewall) DynEd programının internete bağlanmasını engelliyor olabilir. DynEd programı kullanıcının oturum açma kimliği ve şifresini kontrol etmek için internet bağlantısına ihtiyaç duyduğundan, bu işlemin gerçekleşmediği zamanlarda ekrana bu mesaj gelir.
Çözüm:
Öncelikle internete bağlı olduğunuzu kontrol edin. Bilgisayarınızda yüklü olan antivirüs programının güvenlik duvarı ayarlarına girip DynEd programıyla ilgili (launchw.exe, records manager.exe, uptodate.exe) dosyaların internete erişimi için gerekli kuralları tanımlayın.
1.b. Bilgisayar üzerinde yüklü olan Internet Explorer 7 programının güvenlik duvarı (Firewall) özelliği DynEd’in internete ulaşmasını engelliyor olabilir.
Çözüm:
İnternet Explorer 7’nin “Ayarlar” bölümünde “Kimlik Avı Filtresi” (Phishing Filter) ve “Açılır Pencere Engelleyicisi” (Pop-up Blocker) kapatılarak sorun çözülür.
1.c. Şirketlerdeki Proxy sunucuları, tanımlanmamış kullanıcıların internet erişimini engelleyebilir.
Çözüm:
Gerekli Proxy ayarları yapılmalıdır. Bu seçenek şirket kullanıcıları için geçerli olduğundan iş yerindeki bilgi işlem departmanından yardım almak gerekebilir.
1.d. Şirketlerdeki güvenlik duvarı (Firewall) sunucusu üzerinden DynEd’in internete erişme izni verilmediği takdirde bu mesajı alabilirsiniz.
Çözüm:
Firewall sunucusuna DynEd programlarının tanıtılması gerekmektedir. Bu seçenek iş yerindeki kullanıcılar için geçerli olduğundan şirketinizdeki bilgi işlem yetkilisinden yardım alabilirsiniz.
2. Sisteme girmeye çalışırken Sunucu Bilgisayarı bölümünde “Statik” yazıyor ve “Sistem Yöneticiniz ile Görüşün” mesajı çıkıyorsa ne yapmak gerekir?
2.a. Kayıt Yöneticisi bilgisayarını seçemediğiniz durumlarda bu hata oluşmaktadır.
Çözüm:
İnternete bağlı olduğunuzu kontrol edin, ağ kablosu ile bağlıysanız soketin yuvaya tam olarak yerleştiğine emin olun. Kablosuz bağlantınız varsa bağlantıyı kontrol edin, gerekirse bağlantıyı kesip yeniden internete bağlanın.
Çözüm:
Internet Explorer 7, antivirüs ve firewall programları DynEd’in internete erişimini engelleyebilir. Antivirüs ve firewall’ın ayarlarını kontrol edip DynEd klasörünün içindeki (launchw.exe, records manager.exe, uptodate.exe) dosyalarının internete erişimlerine izin verin. Internet Explorer 7 kullanıyorsanız “Ayarlar” bölümündeki “Kimlik Avı Filtresi” ve “Açılır Pencere Engelleyicisi”ni kapatın.
3. “Bu kurulum diskinde kurulum yapmaya yetkili değilsiniz” mesajını neden alıyorum?
3.a. DynEd programının kurulum aşamasında bilgisayarınızın tarih ve saati
yanlış ise ekrana bu hata mesajı gelebilir.
Çözüm:
Bilgisayarınızın tarih ve saatini kontrol ederek düzeltin.