Gönderen Konu: DynEd Fiyaskosu!  (Okunma sayısı 804 defa)

Çevrimdışı E-Okul

  • KURUCU
  • Deneyimli Üye
  • *****
  • İleti: 644
DynEd Fiyaskosu!
« : 06 Ekim 2011, 21:52:53 »

İlköğretimde İngilizce öğrenme başarısızlığı...

Yazarımız ve Müfettişler Derneği Başkanı Doğan Ceylan yaptığı açıklamada, 2006 yılında "Eğitime %100 Destek Kampanyası" kapsamında, "DynEd İngilizce Dil Eğitim Yazılımlarının" Sanko Holding AŞ tarafından Milli Eğitim Bakanlığına bağışlandığını, bu sistemin Dünya'nın en başarılı dil eğitim sistemi olduğu için, eğitim camiasında heyecan oluştuğunu belirti.

Müfettişler Derneği Başkanı Doğan Ceylan yaptığı açıklamada, 2006 yılında "Eğitime %100 Destek Kampanyası" kapsamında, "DynEd İngilizce Dil Eğitim Yazılımlarının" Sanko Holding AŞ tarafından Milli Eğitim Bakanlığına bağışlandığını, bu sistemin Dünya’nın en başarılı dil eğitim sistemi olduğu için, eğitim camiasında heyecan oluştuğunu belirti.


Sistemin sağlıklı işletilmesi için İl koordinatörleri, bölge/ilçe temsilcileri, il milli eğitim müdür yardımcıları ve şube müdürlerinin, hizmetiçi eğitimlere alındığını belirten Doğan, "81 ilde öğretmenlere, DynEd okul sorumlularına seminerler verildi. Bu işin takibini yapacak eğitim müfettişleri de seminere alındı.2007-2008 öğretim yılında 11152 ilköğretim okulunda ön uygulama yapıldı ve 2008-2009 öğretim yılında bütün ilköğretim okullarında uygulama başlatıldı. Artık çocuklarımızın İngilizce öğrenmesinin önünde hiçbir engel yoktu. Çocuklar bu yazılımla İngilizceyi kolayca öğreneceklerdi, ama sonuç böyle olmadı." dedi.

Sistemin işlemesi için öncelikle bilgisayar gerekli olduğunu belirten Doğan, "Öğrencilerin hem okulda hem de evlerinde bilgisayarda çalışma yapması mecburdu. Okullardaki bilgisayarların çoğu DynEd yazılımını kaldıracak nitelikte olmadığı için bu yazılım yüklenip çalıştırılamadı. Bilişim Teknolojileri sınıfı modern olan okullarda ise bir BTS’de en fazla 20-25 bilgisayar vardı. Okulun 4,5,6,7,8. sınıfındaki yüzlerce öğrencinin 20-25 bilgisayarla çalışması mümkün değildi. Üstelik öğrencilerin çoğunun evinde bilgisayarı yoktu. Nitekim öğrenciler, okulda ve evde DynEd yazılımıyla çalışma fırsatını bulamadılar. İngilizce öğretmenleri bu sistemin uygulanmasında ve takibinde çok pasif kaldılar. Birçok okulda yazılımların öğrencilerce kullanılması sağlanılamadı. Şifreler dahi uzun süre verilmedi.
Sistemin denetimini yapılması için müfettişlerin ellerindeki bilgisayarlara DynEd yazılımının yüklenmesi gerekiyordu. Müfettişlerin ellerindeki demode bilgisayarlar bu yazılımı kaldırmadı. Müfettişler sistemi bu nedenle denetleyemedi. Bakanlık bu konuya eğilmedi. Müfettişler sistemi denetleyemediği için imkânı olan okullarda bile bu konuya gereken önem verilmedi." dedi.

Doğan yaptığı açıklamada "Bakanlık 2009 yılında otuzdörtbin ilköğretim okulunda DynEd’in uygulandığını açıkladı. Ancak 2010 yılında DynEd sisteminden yeterince yararlanılmadığını görerek; Okulların bilgisayar ve gerekli donanımlarına ilişkin okul yönetimlerinin tedbir alması, eğitim müfettişleri ve şube müdürlerince sistemin takip edilmesi, bölge temsilcileri ve il koordinatörlerinin aktif çalışmaları için 15.12.2010 tarihli yazıyla uyarıda bulundu. 2011 yılı itibariyle birçok okulun Bilişim Teknolojileri Sınıflarındaki bilgisayarlarda DynEd sisteminin kurulu olmadığı, bazı sınıflarda birtek öğrencinin dahi bu sistemden yararlanmadığı, sistemi en iyi işleten okullarda bile kullanım oranının % 10-15 civarında kaldığı, eğitim müfettişlerinin ellerindeki demode bilgisayarlara DynEd yazılımı kurulamadığı için sistemin takibini yapamadıkları görülmektedir." dedi.

Dernek Başkanı, sonuç olarak, dünya’nın en başarılı dil eğitim sistemi olduğu iddia edilen ve “Bütün öğrencilerin İngilizce öğreneceği” ümidiyle başlayan DynEd İngilizce Dil Eğitim Sisteminin, fiyaskoyla sonuçlandığını belirtti
EOkul.Gen.Tr