Gönderen Konu: Yılsonu Rehberlik Çalışmaları Raporu  (Okunma sayısı 1592 defa)

Çevrimdışı DeliBalta

  • Düzenleyici
  • Deneyimli Üye
  • ***
  • İleti: 104
Yılsonu Rehberlik Çalışmaları Raporu
« : 28 Mayıs 2008, 22:10:01 »

……………. İLKÖĞRETİM OKULU 200…./200…. EĞİTİM YILI

…./…. SINIFI YILSONU REHBERLİK RAPORU

 

Sınıf öğretmenliğini yaptığım …/…. sınıfında, “Rehberlik Hizmetleri çerçeve Planı” doğrultusunda aşağıdaki rehberlik faaliyetleri yapılmıştır.

1)            Öğrencilerle tanışıldı ve öğrenciler birbirleriyle tanıştırıldı.

2)            Öğrencilere okulun fiziki yapısı tanıtıldı.

3)            Okulun birimleri tanıtıldı.

4)            Sınıf oturma planı yapıldı.

5)            Sınıf başkanı seçildi.

6)            Okul temsilcisi seçildi.

7)            Eğitsel kollara öğrenci seçimi yapıldı.

8)            Sınıf ve okul içinde ve çevresinde uyulması gereken kurallar hakkında bilgi verilip bu kurallar çerçevelettirilip sınıfa asıldı.

9)            Sınıf Geçme ve Disiplin yönetmelikleri öğrencilere okunup açıklandı.

10)        Öğrenci tanıma fişleri ve kişilik dosyaları dolduruldu.

11)        Verimli ders çalışma yolları hakkında bilgi verildi.

12)        Otobiyografi çalışması yapılıp değerlendirildi.

13)        Rehberlik ve Araştırma Merkezi ve bu merkezin hizmetleri tanıtıldı.

14)        Rehberlik Servisi, bu servisin hizmetleri ve öğrencilerin bu hizmetlerden nasıl faydalanacakları hakkında bilgi verildi.

15)        Öğretmenliğin kutsiyeti hakkında bilgiler verildi.

16)        Psikolojik yönden sağlıklı bireyin özellikleri anlatıldı.

17)        Sağlık ve ekonomik yönden problemli öğrenci olup olmadığı araştırıldı.

18)        Problem tarama testi (Q) uygulandı ve sonuçları değerlendirilip problemli öğrencilerle ilgilenilmesi için Rehberlik servisi ile işbirliği yapıldı.

19)        Başarısızlığın sebepleri anketi uygulanıp değerlendirildi; başarısız öğrencilerin başarılarını artırabilmek için Rehberlik Servisi ile işbirliği yapıldı.

20)        “Atatürk Haftası” faaliyetlerine iştirak edildi.

21)        Sınıf ortamında öğrencilerin gelişim dönemi problemleri tartışıldı ve onlara bu konuda rehberlik yapıldı.

22)        Toplumsal kurallara uymanın önemi hakkında örneklerle açıklamalar yapıldı.

23)        “Kimdir Bu?” testi uygulanıp değerlendirildi.

24)        1. dönem öğretmen-veli görüşmesi yapıldı.

25)        Devamsızlık sebepleri tespit edilip devamsız öğrencilere rehberlik yapıldı.

26)        Rehberlik Hizmetleri Okul Yürütme Komisyonu 2. dönem toplantısı yapıldı.

27)        1.dönemdeki sınıf başarısı değerlendirildi ve 2. dönem dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi verildi.

28)        Sınıf içi duvar gazetesi çıkartıldı.

29)        Sınıf içi ilişkiler tartışıldı ve huzurlu bir sınıf ortamı oluşturabilmek için öğrencilere rehberlik yapıldı.

30)        Mahallî Kurtuluş programına iştirak edildi.

31)        Grup ilişkileri ve sosyal ilişkilerin önemi anlatılıp bu hususta öğrencilere rehberlik yapıldı.

32)        Eğitici kol çalışmalarının önemi anlatıldı ve öğrencilerin bu faaliyetlere katılmaları sağlandı.

33)        Araştırma yapma ve kitap okuma alışkanlığı kazandırabilmek için kitap okuma çalışması yaptırıldı.

34)        23 Nisan Millî Hakimiyet ve Çocuk Bayramı kutlama faaliyetlerine iştirak edildi.

35)        2. dönem öğretmen-veli görüşmesi yapıldı.

36)        Faydalı alışkanlıklar ve bu alışkanlıkları kazanmanın yolları anlatıldı.

37)        19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı kutlama programına iştirak edildi.

38)        Öğrenci başarısı ve sınıf başarısı tespit edildi.

39)        Yıl içindeki çalışmalar değerlendirilip yılsonu raporu hazırlandı.

40)        Yaz tatilini nasıl değerlendirmeleri gerektiği hakkında bilgilendirme yapıldı.

41)        Öğrencilerin gelecek eğitim yılı ile ilgili beklentileri alındı.

Bilgilerinize arz olunur. 16.06.2004

 

 

 

                                                                                                             Cahit CAN

…/….. Sınıfı Sınıf Öğretmeni